الصفحة الرئيسية > Cataclysm, priest > Cataclysm Class Preview: Priest

Cataclysm Class Preview: Priest

.


.

بالأمس7  April   تم الإعلان عن جديد الكلاسات في Cataclysm

تم الكشف عن الـpriest والـwarlock والـshamn

WOW

لا أسطتيع الانتظار حتى اجربها.. خياااال  روعة

وللمعلومية جدول الإطلاق للكلاسات كالآتي:

.

  • Shaman – April 7
  • Priest – April 7
  • Warlock – April 7
  • Warrior – April 8
  • Death Knight – April 8
  • Rogue – April 8
  • Hunter – April 9
  • Druid – April 9
  • Mage – April 9
  • Paladin – April 16*

.

وإليكم الـpriest بنوعيه الهيلر والـshadow مع بعض الشرح والترجمة.. بسم الله:

New Priest Spells

Heal (available at level 16): While priests already have a spell called Heal, the existing version becomes obsolete at higher levels, which is something we intend to change in Cataclysm. Introduced at a low level, the “new” Heal spell will functionally work much like a down-ranked Greater Heal did in the past, adding more granularity to your direct-healing arsenal. If you need to heal someone a moderate amount and efficiency is an issue (making Flash Heal the incorrect spell for the job), then Heal is what you want to use. Heal is intended to be the priest’s go-to direct-healing spell unless they need something bigger (Greater Heal) or faster (Flash Heal). We will be following a similar philosophy with all the healing classes.

Heal هي موجودة فعلا لدى البريست بنفس الاسم لكنها لا تستخدم في اللفلات العالية ابدأ وقد تم تغيرها في Cataclysm لتكون اكثر استخداما في اللفلات العالية وستكون ذات تهييل متوسط بين الgreat healer والـflash heal  … الزبدة ستكون اكثر استخداماً

.

Mind Spike (level 81): Deals Shadowfrost damage and puts a debuff on the target that improves subsequent Mind Spike damage. The intent of Mind Spike is to fill a niche missing in Shadow DPS, though it may be occasionally useful for healers as well. Mind Spike provides a quick nuke to use in situations where the priest doesn’t have time to set up the normal rotation, such as when adds are dying too fast or you have to swap targets a lot. Spamming Mind Spike will do about as much damage as casting Mind Flay on a target afflicted with Shadow Word: Pain. The idea behind the debuff is that when you cast Mind Spike, we expect you to cast a lot of them; we don’t intend you to fit it into an already full Shadow rotation. It also provides Shadow with a spell to cast when locked out of the Shadow school. (School lockouts will no longer affect both schools for multi-school spells.) 1.5-second cast. 30-yard range. No cooldown.

Mind Spike حركة جديدة تحصل عليها في lvl81 وتقوم بدمج من نوع Shadowfrost مباشر بالإضافة لdebuff يزيد دمج نفس الضربة اذا ضربتها مرة اخرى والمطلوب منك حتى تحصل على دامج زيادة ان تقوم بـspam هذه الضربة حتى يزداد الdebuff. وهي قابلة للاستخدام كهيلير ايضاً.  والمتوقع ان تكون هذه الضربة للاستخدامات السريعة او العاجلة او على الموبات التي لا تجد الوقت الكافي للقيام بضرباتك الغعتيادية والتي تأخذ بعض الوقت حتى تكتمل. ولا يتوقع ان تكون اساسية في rotation الـshadow priest  ولكنها للاستخدامات السريعة .  لها cast Time  ثانية ونصف (1.5 sec  ) وrange يصل إلى 30 yard وليس لها اي cooldown .

.

Inner Will (level 83): Increases movement speed by 12% and reduces the mana cost of instant-cast spells by 10%. This buff will be exclusive with Inner Fire, meaning you can’t have both up at once. Inner Fire provides a spell power and Armor buff; Inner Will should be useful on a more situational basis.

Inner Will هي buff جديد تحصل عليه في lvl 83  يزيد سرعة المشي 12% ويخفض استهلاك الـmana للـتهيلات او الضربات المباشرة ( اي بدون cast time ) بمقدار 10%. وهو buff يعمل كـInner Fire ولكن يمكن اختيار فقط واحد منهما .. اي Inner Will أو Inner Fire .. Inner Fire يعطيspeel power و armor كما هو الحال الآن أما Inner Will فسيكون لاستخدام حالات معينه فقط.

.

Leap of Faith (level 85): Pull a party or raid member to your location. Leap of Faith (or “Life Grip”) is intended to give priests a tool to help rescue fellow players who have pulled aggro, are being focused on in PvP, or just can’t seem to get out of the fire in time. Instant. 30-yard range. 45-second cooldown.

Leap of Faith : حركة جديدة من lvl85 تنقل احد اعضاء فريقك في الgroup او raid إلى مكانك تعمل كمثل death grip التي عند الdeathknight  ولكنها هنا لأصدقائك وليس لأعدائك . والمتوع انها ستفيد البريست بحسث يساعد من هو قريب سيأخذ الـaggro أو يساعد زميله في الpvp من الموت. وهي مباشرة ( بدون Cast time ) وذات range يصل إلى 30 yard ولها45 ثانية cooldown .

جدا فرحت بهذه الحركة الجديد وضحكت بنفس الوقت .. بدأت مباشر بتخيل كيف سأستخدمها ..wooow سيكون لها فوائد كثييرة .. على سبيل المثال عندما يتأخر احد اللاعبين عن الابتعاد من فون النار اقوم بجذبه إلي وانهي المشكلة .. او في Wsg اجذ زميلي حامل العلم ليصل بسرعة.. أو ان اصعد فوق مكان غريب معقد كما فوق الـAH في IF واجذب الناس فوق lol.. الخ

.


Changes to Abilities and Mechanics

تغيرات في الحركات الحالية وطريقة عملها

.

  • All HoTs and DoTs will benefit from Haste and Crit innately. Hasted HoTs and DoTs will not have a shorter duration, just a shorter period in between ticks (meaning they will gain extra ticks to fill in the duration as appropriate).
  • We want to bring back Shadow Word: Death as an “execute” — something you do when the target is at 25% health.
  • While we want to keep the priest’s role as a well-rounded healer, we also want to make sure the class is a viable tank healer, which is something priests moved away from a little in Wrath of the Lich King. Greater Heal will probably be the tank-healing spell of choice, though we’ve also discussed giving Discipline a second shield so that they have a small shield to cast on lots of different targets, and a big, more expensive shield to cast on a tank or anyone else taking a ton of damage.
  • Divine Spirit and Prayer of Spirit will be removed from the game. As Spirit will be the primary mana-regeneration stat, we don’t want it to vary as much between solo, small group, and raid play. Blessing of Kings and Mark of the Wild will not boost Spirit either.
  • Mana will be a bigger consideration for all healers. We aren’t trying to make healing more painful; we’re trying to make it more fun. When the cost of a spell isn’t an issue, then casting the right spell for the job is less of an issue because you might as well just use your most powerful spell all of the time. We are, however, getting rid of the five-second rule, because we don’t want to encourage standing around doing nothing. We’re also going to cut back on the benefits of buffs such as Replenishment so priests (and all healers) don’t feel as penalized when those buffs aren’t available.
  • كل الـdot والـhot ( تهيلات وضربات الـoverTime) ستتأثر بالـhaste والـcrit .  اما الhaste سوف يقلل من الوقت بين كل ticks في الـbuff او الdebuff اي بدلاً من ان يهيل او يضرب 3 مرات خلاص 10 ثواني سيكون 5 مرات خلال 10 ثواني ( نفس المدة ولكن اكثر ticks  )
  • ستعاد Shadow Word: Death كضربة مهمة..  ” execute  ” يمعني ان تستخدمها فقط اذا كان hp الخصم اقل من 25%.
  • سيكون البريست اكثر مقدرة في tank healing والتي أبعد البريست عنها في Wotlk قليلاً .  Great heal ستكون تهيلت التانك المعتادة ومع ذلك تم مناقشة أن يعطي الـDisc اضافةshield ثاني بحيث يكون لديه نوعين من الـshield واحد خفيف ويستخدمه في حالات الspam او الحالات البسيطة وغيرها أما الآخر يكون اقوى ويكلف اكثر ويستخدم للتانك أو ما شابه .
  • سيزال buffين الـspirit من اللعبة نهائياً .  وسيكون الspirit فقط للاسترجاع الـmana . أما Blessing of Kings من البالدان وMark of the Wildمن الدرود  فلن يزيدان الspirit بعد الآن.

.

New Talents and Talent Changes

  • We want to improve Discipline’s single-target healing capacity. One key is to make sure shielding isn’t always a more attractive option than healing.
  • We want to improve Holy for PvP healing. One way to do this is to make sure that Heal’s throughput is similar between both specs.
  • We want to improve Shadow for short fights and reduce its susceptibility to school lockouts.
  • Discipline will finally be getting Power Word: Barrier as a talented ability. Think of it like a group Power Word: Shield.
  • We want to make Holy a little bit more interesting to play. One new talent will push the Holy priest into an improved healing state when he or she casts Prayer of Healing, Heal, or Renew three times in a row. The empowered state varies depending on the heals cast.
  • Since the Shadow tree has a lot of passive damage-boosting abilities — something we’re trying to avoid in Cataclysm — we will need to replace several of the tree’s talents. One idea is to play off of the new Shadow Orbs mechanic (see Mastery section below), possibly allowing you to consume an orb to increase damage from Mind Blast or reduce Mind Spike’s cast time.
  • Misery will no longer affect spell Hit chance. We want players to be able to gear themselves around a Hit cap that isn’t variable depending on group composition.


  • سيتم زيادة مقدرة الـDisc في تهييل الtarget الواحد. والطريقة المتوقعة ان لا يكون الshield الطريقة الوحيدة لذلك.
  • سيجعل الholy اكثر فاعلية مع الpvp
  • سيتم جعل الshadow أفضل في القتالات الصغيرة والسريعة “ حالياً لا يطاق في قتال سريع كالموبات
  • الـDisc أخيراً حصل على حركة جديدة من التالينت اسمها Power Word: Barrier وهي sheld ولكن للقروب كامل ” love it ❤
  • سيتم تحسين الـholy ليكون اكثر جاذبة .. والذي فهمته ان الطريقة المتبعة بأن الspam يسزيد من التهييل بمعني تكرار flash heal اكثر من مرة في كل مرة يعطي تهييل اكثر من التي قبله .. قد يكون فهمي خاطئ.
  • بما أن الـshadow غالب التالينت ميزات ثابته . سيتم تعديل عدد منها. والطريقة المتوقع أن يتم الإعتماد على الـShadow Orbs الجديدة ( سيتم ذكرها في الأسفل)
  • التايلنت Misery لن تعطي Hit بعد الآن. تريد blizz من اللاعبين جمع الـHit بأنفسهم من الGear

.

Mastery Passive Talent Tree Bonuses

والـMastery هي ميزة جديدة في Cataclysm والتي تعطيك

مزيدا من المميزات كلما وضعت نقاط أكثر في شجرة التايلنت

صورة توضح ذلك:   شاهد الصورة

.

Discipline

  • Healing
  • Meditation
  • Absorption

Absorption: Improves the strength of shields such as Power Word: Shield, Divine Aegis, and Power Word: Barrier.

والـAbsorption زيادة قوة الshield أو الـabsorb  والقادم من Power Word: Shield أو Divine Aegis أو الجديد and Power Word: Barrier.

.

Holy

  • Healing
  • Meditation
  • Radiance

Radiance: Your direct heals add a small heal-over-time component to the target.

الـ Radiance يجعل تهييلاتك  تضيف buff تهييل كـovertime صغير .

.

Shadow

  • Spell damage
  • Spell Crit
  • Shadow Orbs

Shadow Orbs: Casting spells grants a chance for Shadow Orbs to be created that fly around you and increase your shadow damage. This will help lower-level characters feel more like “Shadow priests” before they obtain Shadowform.

الـ Shadow Orbs استخدام حركات الـcast فيها فرصة تظهر حولك دوائر طائرة orb تطير وتدور حولك وتزيد الـshadow دمج. وقد يساعد ذلك اللفلات الصغيرة يالاحساس انهم فعلاًshadow priest قبل ان يستخدموا شكل الشادو Shadowform .

المصدر : http://blue.mmo-champion.com/t/24038432151/cataclysm-class-preview-priest/

أعجبني فيه عدة أشياء مثل Leap of Faith هههه وتذكروا كلامي بيجيها nearf  مباشرة lol

الـDisc اعجبني في shield القروب و shield التانك

أما الشادو فإحساي يقول انه متعه قادمة بقوة


.

بانتظار نزول الـhunter غداً ..

.

تحياتي.. أخوكـ Nass

التصنيفات :Cataclysm, priest الوسوم:,
  1. lucifersama
    8 أفريل 2010 عند 10:45 م

    interesting changes for priest imo, we can finally force ppl out of dmg areas if they are too dumb to pay attention to their health, and can grip the tank to cause a whipe if we are bored/pissed off/got our loot ninjad xD

  2. 9 أفريل 2010 عند 3:20 م

    يعطيك الف الف عافيه
    مجهود جبااار
    نتظر الهنـتر بفآرغ الصبر
    ولو قدرت تحط الشامن اكون لك شاكر اوي خخخ

  3. Naay
    16 أفريل 2010 عند 11:57 م

    Shaman please ^^

    and thanks 🙂

  4. Doomed
    11 جوان 2010 عند 9:36 م

    mshkooooor 3la al preview a7s enk t3bt wajd feh xP

    and u should check the new Disc talent tree disc priest will never oom now ^^

  1. No trackbacks yet.

أضف تعليق