الصفحة الرئيسية > Cataclysm, hunter > Cataclysm Class Preview: Hunter

Cataclysm Class Preview: Hunter

.

.

واليوم تم الإعلان عن الهنتر في Cataclysm وفيها:

—————————————–

New Hunter Abilities

Cobra Shot (level 81): A new shot that deals Nature damage instead of Physical damage. This ability will share a cooldown with Steady Shot. This will give hunters an alternative to Steady Shot on heavily-armored targets, and we will have talent incentives in the Beast Mastery tree to make this a signature shot.

Cobra Shot: حركة جديدة تحصل عليها في lvl81 تضرب مباشر دامج من نوع Nature بدلاً من الـPhysical دامج. وهذه الحركة مشتركة مع الـSteady Shot في الـCooldown “ ليس cooldown فعلي ولكن المقصود انهما بديلتان لبعض” وهذه الضربة ستعطي الهنتر خيار بديل لضربة الـsteady shot خصوصاً في اذا كان الخصم لديه armor ثقيل أو عالي, وسيكون هناك تايلنت لدي الـBM لجعلها مناسبه له .

رأيي الشخصي : اذا كان الدمج الذي تعطيه يتأثر بمقدار الـatacck power وغيره فسيكون خيار مناسب جداً للـSV هنتر لأن الـsteady shot تعطي Physical وهي المفضلة لدي الـMM .. ولكن المشكلة أن الcast time لها سيكون ثانيتين 2 sec وليس ثانية ونصف 1.5 sec كـ steady shot  ما عدا الBM فسيكون لديه تايلنت يخفضها إلى1.5 sec كما سيذكر لاحقاً.

.

Trap Launcher (level 83): When used, the next trap can be shot to a location within 40 yards. This provides the current Freezing Arrow treatment to all traps and, as a result, we will be removing the current ability Freezing Arrow. 1-minute cooldown. No global cooldown.

Trap Launcher: باختصار ستزال حركة الـFreezing Arrow وستعطى هذه الحركة بدلاً منها.  وطريقة عملها اذا استخدمتها يمكنك رمي اي نوع من الـTraps بنفس طريقة الـFreezing Arrow .. بمعني آخر يمكنك الآن رمي الExplosive Trap  أو الـ Snake Trap وغيرها. يمكنك رميها لبعد40 yard ولها cooldown لمدة دقيقة كاملة وليس لها Global.

.

Camouflage (level 85): The hunter enters an obscured state that prevents him or her from taking ranged damage. The character would still be subject to melee or area-of-effect attacks, and dealing or taking damage will break the Camouflage effect. The hunter can move and set traps when under Camouflage, and will receive a damage bonus when attacking while under Camouflage (which will then break the effect).

Camouflage: منlvl85  يكون لدى الهنتر حاجز يمنع ضربات الـranger عليه . ولكنه لا يزال يتلقى الmelee وضربات الـaoe أو ما تسمى بالـarea-of-effect والتي تعني aoe الماكنية والتي تحدد مكان لتضرب فيه كـblizzrf والتي عند الmage. بالإضافة إلى أنه يستطيع الهنتر أن يمشي ويجري أو حتى يستخدم الtraps تحت هذا الحاجز ولكن اذا قام الهنتر باي دامج أو تلقى دامج سيلتغى الحاجز ولكنه سيعطي دمج اكثر والذي يمكنك من استخدامه في الpve ايضاً. لم يذكر كم الـcooldown حتى الآن.

.

Resource Mechanic Change

الآن سيتكلم عن التغير الحاصل في الهنتر والبديل للmana

Here we come to the meat of the upcoming hunter changes.

Hunters will no longer use mana; instead the class will use Focus. Focus generates much like Energy, by building up. It will not be affected by Intellect at all. Haste will improve its generation. Hunters will generate roughly 6 Focus per second, slightly less than rogues’ Energy generation rate of around 10 Energy per second. Below, we have listed some examples of how we intend Focus costs to operate:

  • Steady Shot/Cobra Shot: No cost. Generates 9 Focus per shot (or 12 per second instead of 6).
  • Arcane Shot/Chimera Shot /Explosive Shot: 45 Focus.
  • Aimed Shot/Multi-Shot: 60 Focus.
  • Concussive Shot/Tranquilizing Shot: 35 Focus.
  • Rapid Fire/Master’s Call/Disengage: 30 Focus.

.

.     الهنتر لم يعد يستخدم الmana بعد الآن وسيستخدم بدلاص من ذلك Focus. والذي يشبه إلى حد ما الـEnergy الذي عند الروق بطريقة استرجاعه. وهذا يعني انه لن يستفيد أبداً من الـ intellect بعد الآن. بالإضافة إلى أن الـhaste سيزيد استرجاع الـFocus .  والهنتر بشكل عام سيسترجع 6 Focus في الثانية  وهي أقل من الروق بقليل. وهذه بعض الأمثل لبعض الضربات وكم ستستهلك:

  • steady shot واختها الجديدةCobra shot لن تستهل شيء.. بل على العكس في حال cast احد الضربتين سكون الاسترجاع من 9 -12 focus في الثانية بدلاص من 6 في الثانية.
  • arcane shot/ chimera shot/ Explosive shot ستسهلك 45 focus
  • Aimed Shot/ Multi-Shot ستستهلك 60Focus.
  • Concussive Shot/ Tranquilizing Shot تستهلك 35 Focus.
  • Rapid Fire/ Masre’s Call/ Disengage تستهلك 30 Focus .

.

Changes to Abilities and Mechanics

التغيير في الحركات وطريقة عملها

In addition to the resource change and new abilities listed above, we intend to make adjustments to some of the other abilities and mechanics you already know well. This list and the summary of talent changes below it are by no means comprehensive, but they should give you a good sense of what we’re going for with each spec.

  • A major change coming for the hunter is the removal of ammunition. Guns, bows, and crossbows will now do damage without consuming ammunition at all. There will be no more ammo slot on the hunter’s character display. Any ammunition that a hunter has at the time of the change will become gray sellable items. Existing quivers will be converted into large bags — though each hunter can only have one and non-hunters will not benefit from this change — and we will not be making any additional quivers.
  • Pet management will also change. Hunters will now have two types of attainable pets: active pets and stored pets. Hunters will be able to have up to three active pets (perhaps five for Beast Mastery specialized players) and will have the ability to switch among these pets any time they are out of combat, without going to town. They will also be able to have a large number of pets in storage at the stables. In order to swap a pet from active to passive, a hunter will still need to visit their local Stable Master. However, this should afford ample storage for the many Spirit Beasts wandering the lands of Azeroth.
  • Additionally, hunters will now start with a race-appropriate pet at level 1 and will be able to tame a different pet at level 10. We are also changing many pet family abilities to provide important buffs and debuffs. The intention is to allow the hunter to be able to swap pets and fill a position if a certain role is missing from the group. The goal is to have all pets provide a damage increase that is very similar and no greater than any other pet. Some examples of the changes we are making to the pet families are listed below:
    • Wind Serpents: Will provide a debuff that increases the amount of spell damage taken by an enemy (similar to a weaker version of the warlock ability Curse of Elements).
    • Ravagers: Will provide a debuff that will increase an enemy’s Physical damage vulnerability (similar to a weaker version of the warrior ability Rampage).
    • Hyenas: Will provide bleed damage (similar to a weaker version of the druid ability Mangle).
  • Stings and other periodic effects will now benefit from haste and critical strike ratings. Hasted damage-over-time abilities do not lose duration, but instead add additional damage ticks.
  • Viper Sting will now restore 9 Focus every 3 seconds.
  • We are reinforcing hunters as a ranged class. To this end, the class will now start with ranged abilities at level 1, and we will be removing some melee abilities, such as Mongoose Bite.

.

  • التغير الكبير في الهنتر وهو ازالة الـammo أو الطلقات الأسهم. فالمسدسات والأقواس ستعمل من دون طلقات أو اسهم تحملها في حقيبتك بل لن يكون هناك حقيبة للطلقات والأسهم بعد الآن. فإذا كنت تملك ذخيرة من طلقات وأسهم ستتحول لأغراض رمادية لا فائدة منها إلى ان تبيعها للـvandor أما اذا كنت تملك حقيبة اسهم فستكون حقيبه عادية.
  • ستكوم هناك طريقة جديدة لإدارة الـpetـات التي تملكها فسيملك الهنتر ثلاث حيوانات معه “ أربعه للـBM هنتر” يغير بينهما متى ما يشاء بشرط أن يكون خارج القتال أو out of comatبدون cooldown.  بالإضافة هذه الثلاث حيوانات  إلى أنه يملك عدد كبير في الإسطبل في المدينة. فإذا  اردت ان تغير احد الثلاث التي تحملها يجب ان تزور الإسطبل في احدى المدن. وهذا يجعلك تحمل اكبر عدد من حيواناتك المفضلة في اللعبة بدون ان تتخلص من الآخر.
  • بالإضافة إلى أن الهنتر سيبدأ من lvl 1 ومعه حيوانه والذي سيكون مخصص حسب Race ويمكنه أن يصيد ما يشاء من الحيوانات بعد lvl 10  . كما سيتم مساوات عدد من الحيوانات لكسر فرق الاختلاف الكبير الموجود حالياً ” أو هكذا فهمت
  • الـStings  وضربات الoverTime مثل Serpent Sting والـBlack Arrow  ستتأثر بالـhaste  والـcrit. الـhaste  لن يقلل وقت الضربة ولكن سيقلل الوقت بين كل ticks.  بمعني لو كان يضرب 3 ticks خلال 10 ثواني على سبيل المثال سيكون مع الـhaste يضرب 5 ticks في نفس ال10 ثواني.
  • Viper Sting والتي كنا نستخدمها لسرقة المانا اصبحت الآن بدل المانا تعطينا 9 Focus كل ثلاث ثواني.
  • سيتم إعادة بناء الهنتر بسكل كامل من جديد كـ class. ففي النهاية سيبدأ الهنتر بضربات ranger من lvl1  مباشرة. كذلك سيزال بعض ضربات الmelee مثل ضربة Mongoose Bite . شخصياً ما اذكر اني استخدمتها إلى في pvp اصلاً “.

.

New Talents and Talent Changes

  • Beast Mastery hunters will have a new talent called Careful Aim, which increases the damage of the next Steady Shot or Cobra Shot, but also increases the cast time of these abilities. The intention is to make the combination of spells into a decent damage opener, especially in conjunction with the new ability Camouflage.
  • Beast Mastery hunters will also have talents that make Cobra Shot superior to Steady Shot, such as Longevity reducing the cast time of Cobra Shot to 1.5 seconds.
  • Rapid Recuperation will cause Rapid Fire to give 20/40/60 Focus immediately and will cause Rapid Killing to generate 3 Focus per second.
  • Efficiency will reduce the Focus cost of Chimera Shot, Aimed Shot, and Arcane Shot.
  • Thrill of the Hunt grants Focus when you land a critical strike.
  • Hunter vs. Wild increases the hunter’s Focus generation when his or her pet is snared, stunned, or rooted.
  • .

  • الـ BM سيكون لديه تايلنت جديد يدعىCareful Aim والذي يزيد الدامج للـSteady Shot  واختها الجديدة Cobra Shot ولكن بالمقابل يزيد الcast Time لهما. والهدف منها لجعل من هذه الضربتين مناسبة للإفتتاح بهما خصوصاً مع الحركة السابق ذكرها Camouflage .
  • الـBM أيضاً يسكون لديه تايلنت يجعل من Cobra Shot تتفوق على الـsteady Shot تقريباً كجعل الcast time  لها 1.5 ثانية.
  • التايلنت Rapid Recuperation من Rapid Fire بدلا من المانا ستعطي 20 / 40 / 60 Focus مباشرة وستعطي من Rapid Killing  إلى 3 Focus كل ثانية.
  • التايلنت Efficiency الآن ستقلل  الـfocus المستهلك في الضربات التالية: Chimera Shot  و Aimd Shot و Arcane Shot .
  • التايلنت Thrill of the Hunt سيعطي Focus إذا حصلت على Critcal
  • التايلنت Hunter vs. Wild سيزيد معدل استرجاع الهنتر للـFocus إذا كان الـpet عليه stun  أو root  وغيرها.

.

Mastery Passive Talent Tree Bonuses

والـMastery هي ميزة جديدة في Cataclysm والتي تعطيك

مزيدا من المميزات كلما وضعت نقاط أكثر في شجرة التايلنت

صورة توضح ذلك:   شاهد الصورة

.

Beast Mastery

  • Ranged Damage
  • Haste
  • Pet Damage

Pet Damage: Many of the passive benefits to pet damage will no longer be available in the Beast Mastery talent tree. However, these will be provided through the new Mastery mechanic.

Pet Damage: كل المميزات في التايلنت التي كانت تزيد من دمج الPet لن تكون موجوده في تايلنت الBM  . ولكن ستحصل عليها من الميزة الجديدة Mastery .

.

Marksmanship

  • Ranged Damage
  • Armor Penetration
  • Double Shot

Double Shot: The hunter will have a chance to launch a free attack off of the global cooldown for 50% damage.


Double Shot: الهنتر سيحصل على فرصة اطلاق ضربات مجانية مباشرة مع دامج اضافي 50% . كأنها auto attack  ولكن اقوى بـ50%.

.

Survival

  • Ranged Damage
  • Ranged Critical Damage
  • Elemental Damage

Elemental Damage: Hunter abilities such as traps, Black Arrow, and Explosive Shot will do elemental damage of the following types: Arcane, Fire, Frost, Nature, and Shadow. Improves the Arcane, Fire, Frost, Nature or Shadow damage of abilities like traps, Black Arrow and Explosive Shot. Update

.

Elemental Damage: ضربات الهنتر مثل الـ Explosive Shot والـ Black Arrow و حتى الـTraps  ستجعلك تطلق دامج  magic إضافي عشوائي من أحد أنواع الدامج التالية: Arcane, Fire, Frost, Nature, and Shdaow . يحسن دامج الـ Arcane, Fire, Frost, Nature, and Shdaow والذي تطلقة من ضرباتك مثل الـ Explosive Shot والـ Black Arrow و حتى الـTraps تحديث

.

المصدر: http://www.wowhead.com/blog=151953

و http://blue.mmo-champion.com/t/24261186675/cataclysm-class-preview-hunter/

.

لاحظت أن الهنتر سيعاد من جديد.. وكأنه كلاس جديد

كما لاحظت أن blizz تتعمد أن تجعل جميع الspec قابلة للأستخدام في الرايدات

بشكل متساوي .. وأعجبتني فكرة ضربة الـCobra Shot كوبرا

.

مع اكمل تحياتي.. أخوكـ Nass

Trap Launcher
التصنيفات :Cataclysm, hunter الوسوم:,
  1. 10 أفريل 2010 عند 7:25 م

    مشـــــــــكـــور أخــوي نــآصر ..

    وآصل أبدآعآتــك ..

  2. 27 أفريل 2010 عند 8:10 م

    بارك الله فيك ومشكور استمر

  1. No trackbacks yet.

أضف تعليق